For rengøringsvirksomheden Ditlev-Rent.dk i Ølstykke er nøgleordet: Ordentlighed

For rengøringsvirksomheden Ditlev-Rent.dk i Ølstykke er nøgleordet: Ordentlighed

Den lokale rengøringsvirksomhed Ditlev-Rent.dk i Ølstykke har oplevet en stor fremgang. De er blevet overordentligt positivt modtaget i en ellers hård rengøringsbranche.

Jeg har besøgt den lokale Egedal-virksomhed for at blive klogere på hvad “den hemmelige ingrediens” er hos dem. 

Jeg ankommer til kontoret i Ølstykke, og bliver varmt modtaget af Dionna og Christian, som er smilende og varme personligheder. Stemningen er fra starten hjertelig.

Jeg har fulgt firmaet på sidelinjen fra deres opstart, idet de er annoncører på Vores Egedal, og vi har kommunikeret en del på mail – men det er først i dag vi har afsat tid til en “rigtig snak”, og jeg har glædet mig meget.

En charmerende og velopdragen fyr

Imens jeg hilser og smiler finder mit blik vej til en flot sorthåret fyr, der kigger nysgerrig og interesseret på mig med et intenst blik i de sorte øjne. Han har det sødeste ansigt og jeg er på ingen måde i tvivl om at han også er interesseret i mig. Min koncentration er fuldstændig forsvundet fra de to søde firma-ejere. Gad vidst om han har noget med deres succes at gøre? Det viser sig at der er en vis sammenhæng.

“En flot fyr”

“Han hedder Merlin og er en Doodle” fortæller Dionna mig, imens hun smiler kærligt til den store sorte vovse, der scorer topkarakter i nuttethed. Han er ikke mere end 10 måneder gammel, men han er både velopdragen og klog.

Jeg griner, da Dionna fortæller mig, at den faktisk kan ryste sig på kommando – og ELSKER det! Ja, selvfølgelig kan en rengøringsvovse det! Hun viser med hænderne, hvordan hun ved at ryste hånden frem og tilbage, kan få Merlin til at ryste pelsen, hvilket jo er virkelig praktisk, hvis pelsen er våd, når den har været i bad eller ude i regnvejr. Så sjasker den ikke ud over det hele.

Mine tanker flyver hjem til min egen hund Bobo, som yderst sjældent kommer i bad, og som er forfærdelig til at ryste sig ud over alt derhjemme – måske jeg kunne lære et par gode fif 🙂

Vil gøre det “ordentligt”

Da jeg spørger ind til Ditlev-Rent.dk og deres værdier er budskabet klart: “Vi vil gerne gøre det ordentligt”.
Budskabet lyder meget enkelt, men da Christian og Dionna uddyber, så er “ordentlighed” ganske vidtrækkende. Det handler bl.a. om en god og imødekommende dialog med kunderne, og hvor der bliver taget action med det samme, når der er behov for det, men også om så meget andet….

Både Christian og Dionna har mangeårig erfaring med rengøringsbranchen, og havde derfor god indsigt i hvad de gik ind til ved at starte virksomhed i den branche. Det var planen, at Christian skulle bygge virksomheden op, og Dionna skulle beholde sit job. Når der var økonomi og opgaver til det, skulle Dionna sige sit job op og træde ind i firmaet.

Den tidsplan blev fremskyndet gevaldigt, idet kunderne er kommet hurtigere til end det var kalkuleret. Af samme årsag omdannes firmaet ved årsskiftet til ApS, ligeledes før planen. Ditlev-Rent.dk har gjort det virkeligt godt!

En moderne virksomhed  

Ditlev-Rent.dk tilbyder rengøring til både private og virksomheder. De har lige fra starten ønsket at gøre brug af de moderne tekniske værktøjer, der både gør det nemmere at være medarbejder, og som mindsker risikoen for fejl.

Hvor man i mange rengøringsfirmaer bruger “manuelle systemer” med laminerede instrukser og lister med arbejdsbeskrivelser, som hele tiden skal være ajourført og udskiftes manuelt, så bruger Ditlev-Rent.dk tekniske systemer der gør det nemt og overskueligt for deres medarbejdere – da alt kan læses på telefonen. Dionna uddyber: “Når man udfører rengøring er det ikke alle opgaver, der skal udføres hver gang. Nogle uger er det måske panelerne, der skal have ekstra opmærksomhed, og andre gange skal gulvene måske olieres. Ved hjælp af de tekniske løsninger er det nemt at bevare overblikket, og vi har også oplevet at det påvirker medarbejdertilfredsheden positivt.”

Den slags systemer kræver et kæmpe forarbejde, men der er flere gevinster på lang sigt.

De rette medarbejdere

Det er vigtigt for Ditlev-Rent.dk at have de rigtige medarbejdere og at de trives.

Dionna og Christian fortæller: “Alle folk kan gøre rent eller oplæres til at gøre rent, men ikke alle kan rent faktisk lide at gøre rent. Vores medarbejdere skal være glade for at gå på arbejde. Vores medarbejderes kendetegn er, at de tænker selv. De kigger op og tager ejerskab, og er stolte af det arbejde de udfører, for det er et vigtigt stykke arbejde.”

Overenskomst

Der har i medierne været historier om “rengøringsmafiaer” og underbetaling af medarbejdere, men Christian og Dionna oplever især i forhold til deres erhvervskunder, at flere og flere virksomheder også ønsker at være socialt ansvarlige, når de køber en ydelse som rengøring. Her sættes pris på at Ditlev-Rent.dk står inde for kvalitet og ordentlige forhold hele vejen rundt.

For at sikre deres ansatte har Ditlev-Rent.dk tiltrådt overenskomsten på området og er medlem af arbejdsgiverforening og Danske Service – Clean Business, som sikrer kvalitet og ordnede forhold, ligesom der også er helt styr på lovpligtige forsikringer, miljøhensyn m.m.

Ditlev-Rent.dk er tæt på deres medarbejdere, og jeg får en skøn fortællling om hvordan de en sommer blev inviteret til at besøge en af deres dygtige ansattes familie i Makedonien. En fantastisk oplevelse, der bød på stor gæstfrihed, smuk natur, et kæmpemæssigt bryllup, og en større forståelse for både forskelle og ligheder i to kulturer.

Tiden går alt for hurtigt i godt selskab. Det har været spændende at besøge Christian og Dionna og få et lille indblik i hvad det vil sige at drive virksomhed i rengøringsbranchen.

Tak for en god samtale – og de gode økologiske gulerødder og havrekagerne til kaffen 🙂

Vil du vide mere om Ditlev-Rent.dk – så tag et kig forbi deres hjemmeside: Ditlev-rent.dk

Ditlev-Rent.dk ApS
Svalehøjvej 3
3650 Ølstykke

Telefon 4243 0007
info@ditlev-rent.dk

(Sponsoreret indlæg, idet Ditlev-Rent.dk er virksomhedsmedlem på Vores Egedal)

LOKAL REKLAME

Sponsoreret indhold

Loader…

DIN lokale elektriker
og el-installatør i Egedal.

Alt inden for el, tekniske installationer, video og sikring, belysning, varmepumper og solceller.

EgedalEL.dk er garant for, at dine installationer virker – hver dag.

egedalel-bil

Gå til hjemmeside Egedalel.dk

Dæktryk

Husk at tjekke dæktrykket på bilen! 
- men ved du egentlig hvorfor?

Dæktrykket har både betydning for dækkets levetid, bremselængde og brændstoføkonomi. Et for lavt dæktryk forlænger bremselængden markant, og kan gøre bilen sværere at styre.

Det anbefales at tjekke dæktryk ca. en gang om måneden.

Du kan se i instruktionsbogen hvad trykket bør være på din bil. Nogle biler har endda et mærkat i venstre døråbning som du også blot kan aflæse.

Trænger din bil til et servicetjek?
Book en tid hos Service Centret i Ølstykke! 

Service-Centret – Hella Service Partner
Frederiksborgvej 35 - 3650 Ølstykke

Tlf. 47 10 09 17 / 21 60 61 47
Mail: auto@service-centret.dk

Bestil tid på hjemmesiden Service-centret.dk

God motion og vind i håret!
Det handler om cykelglæde! 

Vejen til optimal cykelglæde går via den helt rigtige cykel og det tilbehør, der passer til netop dig og den form for cykling, du ønsker. Derfor passer den samme cykelmodel slet ikke til alle.

Besøg FriBikeShop Egedal i deres store showroom med eget værksted og lade det faguddannede personale hjælpe dig.

20220810_142046

Gå til hjemmesiden FriBikeShop Egedal

Vores Egedals Partnere

Vi har så mange fantastiske steder i Egedal

Har du besøgt nogen af disse steder?

Loader…

Fremhævede virksomheder

Vores Egedals annoncører

Loader…